Ποντάροντας στο μνημόνιο…

Οι πολιτικοί όροι για την «καζινοποίηση» της χώρας μέσω της αχαλίνωτης διάδοσης των τυχερών παιγνίων δεν προέκυψαν διόλου τυχαία.

Στις μέρες μας ο πιο ασφαλής τρόπος για να κάνεις «μια σωστή δουλειά» φαίνεται πως είναι να τη συνδέσεις με το μνημόνιο. Μετά όλα παίρνουν τον δρόμο τους. Αυτό το δίδαγμα φαίνεται να βγαίνει από την υπόθεση των τυχερών παιγνίων του ΟΠΑΠ. Ιδίως όσον αφορά τα περίφημα «φρουτάκια» (VLTs).

Ο τζόγος είναι μια τεράστια αγορά με τζίρο 6 δισ. ευρώ ετησίως (5.889.243.603 το 2014). Τα συμφέροντα που την καθορίζουν απέδειξαν περίτρανα ότι διαθέτουν βαριές άγκυρες στο πολιτικό σύστημα. Καταρχήν αντικειμενικά, αφού οι δραστηριότητές τους είναι καθοριστικές για τα δημόσια έσοδα.

Ο φόρος που πήγε να επιβληθεί το φθινόπωρο του 2015 στον ΟΠΑΠ καταργήθηκε, αφού πρώτα επ’ αυτού διχάστηκαν απόψεις στα περισσότερα κόμματα. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, παρά τις αναμφισβήτητες κοινωνικές της επιπτώσεις, είναι έτοιμη να αναπτυχθεί με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους.

Θεωρείται μάλιστα πλέον ως πολύ αναμενόμενο δημόσιο έσοδο. Δεν θα προκύψει φυσικά από ειδική φορολογία αλλά από το –μικρό συγκριτικά– δημοσιονομικό τίμημα με το οποίο θα επιβαρυνθούν τα τεράστια κέρδη μιας τέτοιας «μπίζνας». Τα πάντα έχουν δεθεί με μαεστρικό τρόπο και αυτοί που τα προηγούμενα χρόνια ξιφουλκούσαν ενάντια στην «καζινοποίηση» της χώρας τώρα είτε σιωπούν, είτε εφαρμόζουν.

Η μικρή ιστορία ενός τέλους

Σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους φόρους που θεσμοθετήθηκαν από το τρίτο μνημόνιο, από το περίφημο τέλος επί των τυχερών παιγνίων ουδέποτε εισπράχθηκε έστω και ένα ευρώ. Και αυτό γιατί πραγματικά ξεσηκώθηκε μια θύελλα διαμαρτυριών εντός του πολιτικού συστήματος και μάλιστα διακομματικού χαρακτήρα. Το τέλος αυτό γεννήθηκε από την κατάργηση ενός άλλου. Αρχικά, το σχετικό έσοδο του Προϋπολογισμού θα καλυπτόταν από την επιβολή αυξημένου ΦΠΑ (23%) επί των διδάκτρων στην ιδιωτική εκπαίδευση. Μετά από έντονες αντιδράσεις ο φόρος μεταφέρθηκε στα τυχερά παιχνίδια. Ακουγόταν άλλωστε πιο ελκυστικό το να φορολογήσεις μια δραστηριότητα όπως ο τζόγος παρά να αυξήσεις τα λεφτά που δίνει η μέση οικογένεια για τα φροντιστήρια των παιδιών της.

Η αρχική πρόβλεψη για την επιβολή… του μεταφερμένου φόρου περιλήφθηκε στον εφαρμοστικό νόμο 4346 του 2015 και κατέληξε τελικά να καταργηθεί με μία λακωνική φράση στον νόμο 4387 (το περίφημο ασφαλιστικό) μερικούς μήνες αργότερα, τον Μάιο του 2016. «Οι διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4346/2015 (Α’ 152) καταργούνται από τότε που άρχισαν να ισχύουν». Αυτή η λιτή διάταξη αποτέλεσε το άρθρο 113 του νόμου και «καθάρισε» τους υπόχρεους τόσο από τον φόρο όσο και από τη σώρευση οφειλών για όσο καιρό ήταν θεσμοθετημένος.

Καταιγισμός

Στο ενδιάμεσο διάστημα όμως έγιναν πράματα και θάματα.

Στις 26 Νοεμβρίου 2015 η ΟΠΑΠ ΑΕ ανακοινώνει ότι προσφεύγει κατά του Δημοσίου επικαλούμενη την απώλεια εσόδων. Η προσφυγή θα γινόταν στο Δικαστήριο Διεθνούς Διαιτησίας του Λονδίνου. Έτσι από τον Δεκέμβριο του 2015 κορυφώνεται ο διακομματικός καταιγισμός ερωτήσεων στη Βουλή για το ζήτημα της φορολόγησης του ΟΠΑΠ, αλλά και για τον περιορισμό του παράνομου στοιχήματος.

Η αρχή γίνεται από τον σημερινό γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρη Αυγενάκη που καταθέτει ερώτηση στην Βουλή λέγοντας ότι «η κυβέρνηση, αντί να στρέψει την προσοχή της στην καταπολέμηση της παράνομης δραστηριότητας, προχωρά στην επιβολή άλλων, νέων φόρων, σε νόμιμες δραστηριότητες, αφήνοντας ανεξέλεγκτα να γιγαντώνεται ο παράνομος τζόγος». Τόνιζε μάλιστα ότι «προχωρά στην επιβολή και νέων φόρων στις νόμιμες επιχειρήσεις των πρακτόρων του ΟΠΑΠ που αποτελούν έναν κλάδο 4.500 μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που προσφέρουν πάνω από 22.000 θέσεις απασχόλησης σε όλη την Ελλάδα και συνεισφέρουν πάνω από 80 εκατ. ευρώ ετησίως στο ελληνικό δημόσιο».

Τον ίδιο μήνα κατατίθεται και η ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη: «Πώς σχεδιάζει η Πολιτεία να αντιμετωπίσει άμεσα (στόχοι, μέσα, επιδιωκόμενος σκοπός) τον παράνομο τζόγο ύψους 5,5 δισ. ευρώ και επομένως να εισφέρει πολλαπλάσια έσοδα στο Δημόσιο Ταμείο;» Επίσης ρωτά «πώς σχεδιάζει να κινητοποιήσει την αρμόδια αρχή (Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων) και με ποια μέσα σκοπεύει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τις παράνομες διαδικτυακές εταιρείες ηλεκτρονικού τζόγου;» Σημειώνει και ότι «το νομικό πλαίσιο γύρω από τις εταιρείες-παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικού τζόγου παραμένει ασαφές, κατασκευάζοντας “παράθυρα παρανομίας” και αποφυγής της φορολόγησής τους. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το νομοθετικό κενό γύρω από το μεταβατικό καθεστώς επέτρεψε στις εταιρείες αυτές να παραχωρούν το προνόμιο αποκλειστικής διάθεσης των υπηρεσιών (franchising) σε άλλες εταιρείες, έχοντας ως αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η καταγραφή και ο έλεγχος των νέων εταιρειών». Καταλήγει, επίσης, στο ότι «ο παράνομος τζόγος στην Ελλάδα εκτιμάται στα 5,5 δισ. ευρώ τον χρόνο, αντίστοιχος και ισόποσος του νόμιμου τζόγου. Αυτό σημαίνει ότι 5,5 δισ. ευρώ, σε καιρούς χαλεπούς και μεγάλης οικονομικής αιμορραγίας για τον λαό μας, μένουν εκτός φορολογικής ύλης, με συνέπεια την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά ταμεία».

Κατά τη συζήτηση της ερώτησης στην Βουλή ο Α. Τριανταφυλλίδης θα γίνει πιο συγκεκριμένος: «Αν σκεφθούμε ότι είναι ισόποσος του ΟΠΑΠ ο τζίρος, ο ΟΠΑΠ πληρώνει φόρο 750 εκατομμυρίων, αν δεν κάνω λάθος, κύριε Υπουργέ, την ίδια ώρα που το 2012 και το 2013 οι εν λόγω εταιρείες δεν πλήρωσαν μία και το 2014, σύμφωνα με δήλωσή τους, πλήρωσαν κοντά στα 40 εκατομμύρια. Είναι 750 εκατομμύρια από τη μία με 40 εκατομμύρια από την άλλη και ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν!»

r6-livitsanos-2Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Χρήστος Κόκκαλης με ερώτησή του ακριβώς την ίδια περίοδο κάνει και συγκεκριμένες προτάσεις: «Είναι στις προθέσεις του Υπουργού η αναζήτηση άλλων ισοδύναμων (όπως π.χ. επιβολή επιπλέον ειδικού τέλους στον καπνό ή/και στα ποτά κ.ά.) προκειμένου να μη διαταραχθεί η ζωή χιλιάδων πρακτόρων του ΟΠΑΠ και των οικογενειών τους;» αναφέρει χαρακτηριστικά. Θέτει επίσης το εξής ερώτημα: «Έχουν ληφθεί υπόψη οι παρενέργειες που θα προκληθούν στην πρακτική λειτουργία των πρακτορείων του ΟΠΑΠ από την επιβολή του εν λόγω ειδικού τέλους, το οποίο, προφανώς, λόγω αυτών των παρενεργειών, δεν θα πετύχει τον στόχο για το οποίο επιβλήθηκε και αντιθέτως ίσως φέρει σε απόγνωση τους χιλιάδες πράκτορες του ΟΠΑΠ ανά την Ελλάδα;»

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος αναφέρεται στην εγγραφή180 εκατ. ευρώ στον Προϋπολογισμό από τη λειτουργία των VLTs. Όπως επισημαίνει, «ο ΟΠΑΠ έχει προσφύγει στη Διαιτησία, καταθέτοντας σχετική αίτηση σε δικαστήριο του Λονδίνου, με την οποία διατυπώνει την απαίτησή του να του καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο 1 δισ. ευρώ ως διαφυγόντα κέρδη από την τροποποίηση του Κανονισμού, που πέραν του γεγονότος ότι εκδόθηκε κατά παράνομο τρόπο, είναι αντίθετος με σημαντικά άρθρα της σύμβασης ΟΠΑΠ Α.Ε. – Ελληνικού Δημοσίου. Κορυφαίοι νομικοί, που έχουν εξετάσει την υπόθεση αυτή, κατηγορηματικά δηλώνουν ότι το Δημόσιο θα βγει χαμένο σε αυτήν τη διαμάχη». Αντίστοιχες ερωτήσεις έγιναν και από τον Παναγιώτη Αμυρά του Ποταμιού.

 

Απορίες που δεν λύθηκαν

Πάντως δεν λείπουν και οι ερωτήσεις βουλευτών που αναζητούν να συνθέσουν την εικόνα του τι θα γίνει με τη συγκεκριμένη αγορά. Έτσι, στις 23/2/2016 καταγράφεται η ερώτηση 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και η Άννα Βαγενά, που επισημαίνουν ότι «στην Ελληνική επικράτεια επιτρέπεται να λειτουργήσουν 35.000 παιγνιομηχανήματα τύπου VLT (Video Lottery Terminals, κοινώς γνωστά ως “ηλεκτρονικά φρουτάκια”). Από αυτά 16.500 παιγνιομηχανήματα ανήκουν στην απευθείας εκμετάλλευση της ΟΠΑΠ Α.Ε. μέσω των επιμέρους πρακτορείων της, ενώ για τα εναπομείναντα 18.500 μηχανήματα προβλέπεται η εκ μέρους της εταιρίας χορήγηση αδειών εγκατάστασης σε τρίτους παραχωρησιούχους». Όπως επισημαίνουν, «αν δεν ληφθούν μέτρα με σκοπό, τουλάχιστον, τον περιορισμό των παιγνιομηχανημάτων που μπορούν να λειτουργήσουν ανά συνοικία και πόλη, παραμένει υπαρκτός ο κίνδυνος καζινοποίησης της χώρας, προκρίνοντας μια από τις πιο επικίνδυνες μορφές τζόγου» και «η Ελλάδα καθίσταται η πρώτη παγκοσμίως χώρα σε αναλογία παιγνιομηχανών τύπου VLTs ανά κατοίκους». Στη συνέχεια ρωτούσαν αν «αληθεύει ότι οι μέτοχοι της Emma Delta (στρατηγικοί επενδυτές της “ΟΠΑΠ Α.Ε.”) πιέζουν για αύξηση του αριθμού των αδειών, κι αν ναι, ποια είναι η θέση του κ. Υπουργού έναντι μιας τέτοιας απαίτησης;» Ωστόσο, παρά την κατάθεση της ερώτησης, οι συγκεκριμένοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν ανακινούν πλέον το θέμα, ούτε έχει κατατεθεί έκτοτε νέα ερώτηση στην Βουλή.

Οι αλλαγές

Ο ΟΠΑΠ προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, από κοινού με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Πρακτόρων, θεωρώντας ότι η επιβολή του ειδικού τέλους είναι αντισυνταγματική. Παρότι στις 23 Φεβρουαρίου 2016 το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση της εταιρείας για αναστολή επιβολής του ειδικού τέλους, καθώς εξέλιπαν οι ειδικές συνθήκες που θα δικαιολογούσαν την έκδοση αναστολής εκτέλεσης της υπουργικής απόφασης, η ΟΠΑΠ ΑΕ δεν το έβαλε κάτω.

Οι αντιδράσεις όμως ήταν ξεκάθαρο ότι έπιαναν τόπο… Τον Φεβρουάριο του 2016 καταγράφεται ειδική σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τη συμμετοχή του Ε. Τσακαλώτου και του Γ. Δραγασάκη σχετικά με το ζήτημα. Στον Τύπο διαρρέει δήλωση αξιωματούχου που αναφέρει ότι «ψάχνουμε έναν καλύτερο τρόπο για να εισπράξουμε τα έσοδα που αντιστοιχούν στο ειδικό τέλος που επιβλήθηκε στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ». Στις 22 Φεβρουαρίου του 2016 καταγράφεται η πρώτη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών που αναβάλλει την είσπραξη του φόρου αφού ορίζεται η τρίμηνη καταβολή του. Την ίδια περίοδο μνημονεύεται από κυβερνητικά στελέχη και η παρέμβαση που έχει γίνει για το ζήτημα από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών. Ο ΣΕΒ σε ανακοίνωσή του είχε επισημάνει χαρακτηριστικά ότι «στην περίπτωση της σύμβασης με τον ΟΠΑΠ , προστίθεται και η καταστροφική πρακτική της αθέτησης συμβάσεων και παραβίασης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που υπονομεύουν τη διεθνή αξιοπιστία της χώρας και εξοργίζουν όσους εμπιστεύτηκαν τη χώρα και επένδυσαν σε αυτή, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και προσφέροντας ρευστότητα στη δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία». Επιπλέον, γίνονται ανώνυμες διαρροές περί αντίρρησης του τεχνικού κλιμακίου των δανειστών οι οποίοι φέρονται να εκτιμούν πως το συγκεκριμένο ειδικό τέλος δεν πρόκειται να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ με επίσημη δήλωση. Όλα αυτά φυσικά καταλήγουν στην 1η Νοέμβρη του 2016, οπότε με υπουργική απόφαση αλλάζει το θεσμικό καθεστώς για τη λειτουργία των τυχερών παιγνίων.

Θριαμβολογίες και θαύματα

Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της σχετικής απόφασης, ο ΟΠΑΠ εκδίδει ανακοίνωση στην οποία δηλώνει για τα «φρουτάκια» ότι «η πλήρως ρυθμιζόμενη λειτουργία τους μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο τοπίο στην αγορά των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα. Αυτή θα είναι επωφελής για την ευρύτερη οικονομία και θα συμβάλλει στην πάταξη της παράνομης δραστηριότητας, δημιουργώντας σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τη χώρα. Έχοντας παραμείνει απολύτως προσηλωμένος στο έργο των VLTs, ο ΟΠΑΠ εισέρχεται πλέον στη φάση υλοποίησης αυτής της επένδυσης και εργάζεται εντατικά για την πλήρη ανάπτυξη των VLTs, που αποτελεί εταιρική προτεραιότητα για το έτος 2017».

Η συνεισφορά αυτή θα αποτιμηθεί με συγκεκριμένα στοιχεία. Το επόμενο βήμα θα είναι τα «φρουτάκια» να παρουσιαστούν σαν άλλο ενεργειακό ποτό που θα κάνει την οικονομία… να βγάλει φτερά! Όπως επισημαίνεται, θα υπάρξουν «ετήσια φορολογικά έσοδα της τάξης των 200 εκατ. ευρώ περίπου στα κρατικά ταμεία, συν επιπλέον φορολογικά έσοδα από την επιχειρηματική λειτουργία (εταιρικός φόρος, κέρδη παικτών, ΦΠΑ κ.λπ.). Και, βέβαια, μια μεγάλη ένεση “φρέσκου χρήματος”, ενδυναμώνοντας τη ρευστότητα». Επίσης, θα καταπολεμηθεί η ανεργία αφού θα δημιουργηθούν «νέες θέσεις εργασίας οι οποίες μπορεί, σταδιακά, να ξεπεράσουν τις 5.000 –λόγω της άμεσης λειτουργίας των χώρων που θα φιλοξενούν τις παιγνιομηχανές– αλλά και σε σχετικές, συμπληρωματικές δραστηριότητες από διάφορους κλάδους, όπως υπηρεσίες, προμήθειες, κατασκευές», ενώ αναμένονται «νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τους πράκτορες του ΟΠΑΠ, οι οποίοι απασχολούν, περίπου, 20.000 εργαζόμενους». Επιπρόσθετα, άνθηση ξανά θα γνωρίσει και το real estate μια και «οι σχετικές κινήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την κτηματαγορά και την κατασκευαστική δραστηριότητα –σε αυτό το έργο συμμετέχουν κατασκευαστικές εταιρίες– η οποία έχει καταρρεύσει κατά την περίοδο της οικονομικής χρήσης».

Η αποκαλυπτική κόντρα

Τι γίνεται σήμερα; Η εξέλιξη έχει δρομολογηθεί. Τα περίφημα «φρουτάκια θα κατακλύσουν την αγορά, με το πολιτικό σύστημα να έχει όλες τις δικαιολογίες που απαιτούνται. Οι θιασώτες της ελεύθερης αγοράς θα μπορούν να μιλούν για ανάπτυξη. Όσο για αυτούς που κατατάσσουν τον εαυτό τους στην Αριστερά, θα μπορούν, όπως σε τόσα άλλα ζητήματα, να επικαλούνται τη μνημονιακή συνθήκη και την ανάγκη ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων.

Χαρακτηριστική επ’ αυτού είναι η αντιπαράθεση στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Προϋπολογισμού του 2016 ανάμεσα σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, συμπεριλαμβανομένης της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου, και βουλευτών του ΠΑΣΟΚ. Αμφότερες οι πλευρές είπαν ένα μέρος της αλήθειας συσκοτίζοντας όμως το σύνολό της.

Η κόντρα ξεκίνησε από μία αναφορά του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου περί ανάπτυξης «με καζινοποίηση της χώρας», την οποία όξυνε ακόμη περισσότερο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος. Είπε χαρακτηριστικά ότι «τον Νοέμβριο, εκπονήθηκε και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το νέο κανονιστικό πλαίσιο των τυχερών παιχνιδιών, δηλαδή τα φρουτάκια, τα τηλεπαίγνια, τα καζίνο» προσθέτοντας την ευθεία καταγγελία ότι «δεν υπάρχει περίπτωση άνθρωπος των θεσμών που είναι σε μία ανεξάρτητη αρχή, στην Επιτροπή Παιγνίων, να έκανε αυτή τη ρύθμιση χωρίς να έχει εξαγοραστεί». Μάλιστα επέμεινε αναφέροντας πως «αυτό που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ την 1η Νοεμβρίου εμπεριέχει βασικό και οφθαλμοφανές στοιχείο διαφθοράς. Πρέπει να το δείτε, γιατί δεν είναι δυνατόν κανένας από εσάς να έχει δεχθεί “κάθε σπίτι και καζίνο” δίπλα του. Δεν μπορείτε να το δεχθείτε αυτό. Κανείς σας δεν μπορεί να το δεχθεί. “Καζινοποιείται” η χώρα». Υπερασπίστηκε, δε, τις σχετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης Σαμαρά για το ζήτημα λέγοντας οτι «όροι που είχαν διαμορφωθεί επί των ημερών μας, αλλά και επί των ημερών σας, ήταν όροι περιοριστικοί για τον κόσμο, για τους ανθρώπους. Λέγαμε να απέχει το ένα κατάστημα από το άλλο διακόσια μέτρα, να υπάρχει όριο συμμετοχής στο παιχνίδι, όριο χρόνου που θα συμμετάσχεις, η κάρτα με την οποία παίζεις να έχει το ΑΦΜ σου».

Ανταπαντώντας, η Κατερίνα Παπανάτσιου ήταν αποκαλυπτική για τον εγκλωβισμό στον οποίο έχει «αυτο-περιέλθει» η σημερινή κυβέρνηση:

«Στις 4-11-2011, εσείς πήρατε τις αποφάσεις αυτές για να πάνε τριάντα πέντε χιλιάδες VLΤ. Μήπως πρέπει να σας θυμίσει κάποιος ότι ήταν η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου τότε που έγιναν όλες αυτές οι κινήσεις; Επίσης, θα ήθελα να θυμηθούμε ότι με τη σημερινή Κυβέρνηση προσπαθούμε να λύσουμε κάποια ζητήματα, χωρίς, όμως, να θέλουμε να ρίξουμε τη σύμβαση που υπάρχει και να μας πείτε μετά ότι σταματάμε τις επενδύσεις».

Ακόμη πιο αναλυτικός και εξίσου αποκαλυπτικός για το θέμα ήταν στη συνέχεια ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ευστάθιος Γιαννακίδης: «Η κυβέρνηση αυτή έχει συνηθίσει να επιλύει ζητήματα που έχουν κληρονομηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις […] όπως για τον ν.4002/2011 όπου κατηγορηθήκαμε ότι υπάρχει κίνδυνος για “καζινοποίηση” της Ελλάδας. Ο νόμος αυτός οδήγησε σε μια σύμβαση με τον ΟΠΑΠ 560 εκατομμυρίων ευρώ για 35.000 “φρουτάκια” αρχικά χωρίς κανένα χρηματικό όριο και χωρίς να ορίζεται καμία απόσταση μεταξύ καταστημάτων. Η δικιά μας Κυβέρνηση ανέλαβε να επιλύσει τα αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί και για αυτόν τον λόγο η Αντιπολίτευση βρήκε πάτημα προκειμένου να μας κατηγορήσει για ένα ζήτημα που ευθύνεται η ίδια».

Κοινώς, εσείς φταίτε, αλλά εμείς θα τα εφαρμόσουμε.

About gerasimoslivitsanos (8 Articles)
Από το 1990 σε ημερήσιες εφημερίδες, περιοδικά, ραδιοσταθμούς και ιστοσελίδες και από το 1995 στο κοινοβουλευτικό ρεπορτάζ.